چشم انداز ، مجله اخبار،سرگرمی

صفحه اصلی چشم انداز ، مجله اینترنتی اخبار،سرگرمی،آشپزی،تغذیه،سلامت،مذهبی،سینما

چشم انداز ، مجله اخبار،سرگرمی

صفحه اصلی چشم انداز ، مجله اینترنتی اخبار،سرگرمی،آشپزی،تغذیه،سلامت،مذهبی،سینما

چشم انداز ، مجله اخبار،سرگرمی

صفحه اصلی چشم انداز ، مجله اینترنتی اخبار،سرگرمی،آشپزی،تغذیه،سلامت،مذهبی،سینما

سایتهای مفید

قدرتمندترین فراعنه تاریخ مصر +عکس

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۰ ب.ظ

آنها قدرتمندترین افراد در مصر باستان بودند. فرمان آنها برابر با فرمان الهه هایی بود که مصری ها به آنها اعتقاد داشتند. به این پادشاهان قدرتمند فرعون می گفتند. اگر فرمانروایی یک فرعون تا 30 سال طول می کشید او به درجه نیمه الهه شدن نزدیک می شد. در میان این فراعنه مشهور، رامسس دوم به درجه نیمه الهه شدن رسید و در مقابل فرعون هایی مانند تون آنخ آمون مدت زمان کمی حکمرانی کردند اما به هر حال هر کدام از این فراعنه به دلایلی نامشان ماندگار شد و در میان ده ها فرعون از آنها به عنوان قدرتمندترین فراعنه سرزمین نیل یاد می شود.

 اسنفرو

اسنفرو اولین پادشاه مصر از خاندان اول فراعنه مصر بود. او بین سال های 2613 تا 2589 پیش از میلاد مسیح (ع) متولد شد. این فرعون، 24 سال حکمرانی کرد و برخلاف دیگر فراعنه مصر، از طریق ازدواج پادشاه اعلام شد. اسنفرو در زمان حکومت خود راه های تجاری در امتداد مدیترانه کشید و قصد داشت امپراتوری اش را تا جایی که می تواند گسترش دهد.

 

یکی از مشهورترین بناهایی که در زمان این فرعون ساخته شد هرم خمیده است. این هرم به آن دلیل خمیده نام دارد که بخش زیرین و پایینی آن با زاویه ای 54 درجه رو به بالا ساته شده است اما در نصف راه هرم، این زاویه کم می شود و به 43 درجه می رسد.

 

فراعنه مصر باستان, مومیایی فراعنه مصر

فراعنه قدرتمندترین افراد در مصر باستان بودند

 

از نظر باستانشناسان این تغییر زاویه در هنگام ساخت به خاطر این بود که سازندگانش از ریختن هرم در هنگام بالا رفتن ترسیدند و ترجیح دادند آن را با زاویه کمتری بسازند. هتفرس اول، همسر اسنفرو بود. ازدواج اسنفرو با دختر فرعون راه را برای فرعون شدن او باز کرد. اسنفرو هم مانند بیشتر فراعنه، به تجارت با دیگر کشورها علاقه داشت. اگرچه صادرات و واردات در زمان این فرعون بسیار رونق داشت اما او در زمینه نظامی هم فرمانروای مقتدری به شمار می رفت.

 

اسنفرو مفرعون باهوشی بود، او برای اینکه قدرت خود را حفظ کند بیشتر کارهای مهم کشور را به اقوام و خویشان مورد اعتماد خود سپرد. مثل بیشتر فراعنه، مرگ و دنیای پس از مرگ برای اسنفرو بسیار مهم بود. اولین هرمی که اسنفرو دستور ساخت آن را داد ریزش کرد اما او تسلیم نشد. او قصد داشت هرم خمیده را بسازد و اگرچه این هرم معایبی داشت اما مهندسان آن زمان بالاخره موفق شدند آن را به پایان برسانند. امروزه اسنفرو را یکی از پیشگامان هرم سازی می دانند.

ادامه مطلب

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی